onsdag 18 augusti 2010

En helt klart effektivare dag...

Den tog sin början 05:30 då en biskop utan dator sms:ade från Etiopien och bad om hjälp. Jag blev bara glad att bli påtänkt i sammanhanget och tror nog också jag lyckades hjälpa till. Dessutom förlorade FC Köpenhamn igår så det gäller att vara smidig... =) Men snygga dräkter hade dom!

Nåja. Den tidiga starten innebar att jag hann läsa in mig på det mesta av materialet (har lite sparat till sju timmar i tåg/buss i morgon). Därefter åkte jag till den lokala verkstaden som drivs av en god vän och spelkamrat och bytte tillsammans med Djungel-Joe och Mugge bromsar bak på vår stora bil.

Därefter hann jag läsa lite till och ringa några samtal (bland annat bokade jag ett möte till fredag med den gode Lennart på T8 som vet allt om den heliga SKUTAN) innan det var dags att med nyss nämna Kjell spela på en pensionärsträff i Kungsbacka. Yngsta sonen Olle (6 år) som var med i väntan på att gå på Liseberg med kompisar sjöng Eldarevalsen av Evert Taube (hans paradsång) och en spontan kollekt (eller vad det heter i sådana sammanhang) upptogs och sonen inhöstade 360:- på en sång! Det gör inte jag om...

Dagen har såhär långt avslutats med att hämta, såga och klyva en del vid inför vintern som står runt hörnet...

Nu skall jag duscha...

/Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar