söndag 29 augusti 2010

Omröstningen är påbörjad!

Till höger kan du rösta på det namn du tycker det nya samfundet skall ha. Har tagit mig friheten att hoppa över nåt namn och Marks båda förslag Jesus älskar dig-kyrkan och Jesus älskar mig-kyrkan fick bli ett förslag.

Hur detta material kommer användas är väl minst sagt oklart men det är ju bra att fundera - för vi bör sätta ner foten ganska snart!

Rösta på! Denna omröstning pågår en vecka sedan blir det semifinal och final. Kommer det nåt nytt kanonförlag kanske det kan få ett wildcard... =)

I morgon måndag skall jag till den trivsamma Anders Marklund i Lidköping och snickra på hemsidan som snart bör finnas på plats.

/Lasse

6 kommentarer:

  1. Allianskyrkan ger mig vibbar av den politiska alliansen.

    SvaraRadera
  2. Ja, det ligger nåt i det... Men valet är ju snart över... =)
    /L

    SvaraRadera
  3. Påskkyrkan är riktigt bra. 50 dagar före pingstkyrkan liksom.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker förenade frikyrkan är bra, det berättar att det är frikyrkor som är förenade i Kristus! Lycka till och Guds rika välsignelse i planeringen och fullföljandet!

    SvaraRadera
  5. Hittade denna blogg nu via skutan. Andreaskyrkan (.se) har också en liten omröstning i namnfrågan. Vi har lite andra alternativ. Var inte Nya Missionskyrkan och Svenska frikyrkan t.ex. namnförslag som lyftes i sändaren? De har många röster hos oss, förutom equmenia då =)

    SvaraRadera
  6. Gemensam framtid tycker jag är bra - Jag har en gemensam framtid med Jesus :) Namnet "equmenia" tycker inte jag skulle betyda något för någon utanför kyrkan förutom att det är ett häftigt namn. Men vi kanske bara är till för dom som redan finns i kyrkan och då är det ju ok.

    SvaraRadera