söndag 17 oktober 2010

Laddar för en måndag

Sitter och förbereder morgondagen i Stockholm. Dock lite sliten efter två dagars sammanträde. Men ett bra sammanträde var det! Jobbat vidare med strategisk plattform, kollat på tidsplan och förberett kommande sammanträde då alla styrelser möts och GF ansvarar för en gemensam sittning mellan 12 och 15, typ, lördagen den 13 november i GBG.
Morgondagen innebär först ett möte med MK´s ledning i Sverige, dvs Kyrkostyrelsens ordförande Elisabeth Englund och biskopens ställföreträdare distriksföreståndare Bimbi Ollberg. Skall samtala om vem  som representerar i olika sammanhang, hur man ser på anslutning till nya kyrkan och hur man jobbar med församlingsbesök etc.
Efter lunch skall vi ha en första träff med remissvarsgruppen. Ann, Håkan, Olle och jag skall lägga upp arbetet för kommande månader och inte minst lära känna varandra lite.
Kvällen skall tillbringas på THS och då ansluter också broder Marklund. Träff med studenter väntar och jag hoppas på ett bra samtal. THS känns som en viktig plats och märkligt nog har jag aldrig varit där. Så det är verkligen dags.
Men det är i morgon det...


Kan meddela Peter, Christian och andra att vi i helgen ändrat förslaget till vision någon genom att lägga till ett "där", vilket förvandlar kyrkan från aktör till plats i förvandlingsdramat. Tack för hjälpen!


"En kyrka för hela livet där mötet med Jesus Kristus förvandlar dig och världen"


/Lasse

2 kommentarer:

  1. Tack för en mycket givande kväll på THS. Jag har nu en större förståelse för GF-kyrkan, remissen, arbetet runt den och inte minst om det mer (tyvärr) osynliga arbetet i styrelsen.

    Jag kan inte säga att jag ändrat mig i sakfrågan, men givande var det. Tack för det!

    Allt gott!
    /Lennart

    SvaraRadera
  2. En bra kväll på THS tack alla ni som var med, mycket gott att möta er och ta del av erat engagemang i frågor som rör vår framtid. Mycket tankar just nu omkring processen och alla remisser som kommit in. Intressant att så många arbetat så mycket med dessa frågor. Då förstår man hur viktigt det är att vi hamnar rätt med den nya kyrkan. Sitter just nu på tåget på väg till Stockholm för en samling med samfundsledning och equmenia på T8. Intressant!
    Anders Marklund

    SvaraRadera