torsdag 14 oktober 2010

Öppenhet och MBL

Sitter igen på tåg och uppdaterar bloggen, denna gång på väg till Sthlm och lite olika samtal på T8. Det skall tex förberedas inför gemensam styrelsedag i GBG den 13 nov (de tre samfundens styrelser samt GF-styrelsen) och det skall också planeras för nya sidor på nätet. Dessa sidor skall användas för att redovisa remissvar men det bör också finnas en funktion där vi kan redovisa hur vi tänker i olika frågor. Detta hoppas jag vi kan förbereda idag på T8.

Under eftermiddagen skall jag vara med vid MBL-förhandlingar hos Arbetsgivaralliansen. Det är luriga frågor hur kanslipersonal skall "hanteras". Så många duktiga människor som nu lever i en osäker men också spännande tid. Jag oroar mig för det man brukar kalla "braindrain", dvs att vi tappar duktiga medarbetare. Hoppas vi kan få till kanslilokaler tidigt hösten 2011 och komma igång med flyttar och organisation redan då. Får kolla på det mer noga.
Sen åker jag hemåt...
6:13 till 21:04 är dagens resande...

Till helgen är det styrelsemöte med GF. Stockholm är platsen. Måndag träffas remissvarsgruppen för första gången och på måndag kväll skall jag träffa THS-studenter. Det är en fantastisk resa jag har förmånen att vara med om att göra - och då tänker jag inte på tåg...

/Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar