onsdag 22 september 2010

Det goda samtalet - och Vinterkonferens!

Åker igen tåg och summerar det senaste dygnets intryck. Fick att mycket gott möte på SB med personalen där och fick dessutom vara på morgonbön med en Moses från Sudan som talade bland annat om världsböndagen för fred som var igår. Därför var jag på tå när Karin Wiborn frågade om jag visste vad det var för dag - men hon menade något helt annat. Igår var årsdagen av de första (?) baptistiska dopen i Sverige i  Vallersvik och därefter grundande av den första baptisförsamlingen i stugan "Borekulla". Året var 1848. Skriver ur minnet så nåt kan va fel... Rätta mig gärna! =)

Sedan lunch och därefter samtal med Göran på T8. Bra att vi har bra kontakt och hinner prata ibland. Sedan vidare till Bollnäs och en väldigt bra remissverkstad där. Fick sedan förmånen att tillbringa natten i df Lennarts hem och fick idag på fm följa med för att träffa lite pastorer/diakoner i Gävle som idag råkade vara samlade där. Återigen ett bra och spännande samtal. Tack!

Jag insåg i måndags när jag satt på planeringsmöte inför vinterkonferensen att jag hade glömt att anmäla mig! Visade sig att jag inte var den enda...

Därför går planeringsgruppen ut med följande bulletin: 

Vi har förstått att flera har missat att anmäla sig till Vinterkonferensen och utsträcker därför anmälningstiden med det lägre priset till den 3 oktober 2010.

Vi kommer under vecka 20 att skicka ut en bekräftelse till dig som är anmäld. Om du inte får en bekräftelse, eller är osäker på om du anmält dig, kontakta anna.fagerberg@missionskyrkan.se.

Planeringsgruppen genom Curth Sandström

/Lasse

3 kommentarer:

  1. Det i Vallersvik var inte det första baptistiska dopet, det skedde inte så långt innan uppe utanför Ö-vik. Däremot var det det första baptistiska dopet som innebar grundande av en församling.

    ...enligt Rune W Dahlén på föreläningen igår.. ;)

    SvaraRadera
  2. Tackat för det! Rune har alla gånger rätt. Men en viktig dag var/är det.
    L

    SvaraRadera
  3. Du Lasse.... Vet att allting som händer just nu är jätteviktigt men..... Du missar väl inte hummerpremiären på måndag???

    SvaraRadera